Brobygning mellem dagtilbud og skole i Slagelse Kommune

Side | 22 Lad børnene studere faktabrikkerne – et smådyr ad gangen. Samtale i hele gruppen og/eller ”Tal med din makker om…” Hvad lægger du mærke til på billederne? Er der noget på de her billeder, som I har set før/kender i forvejen? Hvilke dyr er de to nye smådyr? Hvad mon de forskellige billeder prøver at vise os? Opdager/lærer du noget om smådyrene ved at kigge på billederne? Osv. Aktivitet 2 Børnene leger ”Quiz og byt” med faktabrikkerne: Beskrivelser og materialer bilag 11 Aktivitet 3 Børnene former selvvalgt(e) smådyr i ler/trylledej/modellervoks/ FIMO-ler eller lignende. Dyrene skal bruges til et tableau senere i forløbet. Afslutning Fælles afslutning indendørs, hvor I taler om næste dags program Slut dagen af med at synge og danse sammen: http://natur-vejleder.dk/projekter/krible-krable/inspiration/aktivitetsark/sange-og-musik/ https://www.youtube.com/watch?v=RlMff5jjPIg Dag 2 Indledning Præsenter børnene for de 4 smådyr, som børnene skal undersøge og lære mere om i Krible Krable forløbet: Mariehøne, Edderkop, Skolopender og Snegl (Se inspirationskataloget til børnehaveklassen)

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIyMw==